سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلمی و روزنامه نگاری مکمل یکدیگرند

معلمی و روزنامه نگاری مکمل یکدیگرند

از کودکی عاشق شغل معلمی و کار فرهنگی بودم و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و اخذ مدرک لیسانس، همواره در پی آن بودم که در آگهی استخدام آموزش و پرورش شرکت کنم اما آموزش و پرورش نیرو نمی گرفت و ناچار در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی شرکت کردم که خوشبختانه قبول شدم و از سال 1384به عنوان آموزشیار مشغول به کار شدم. پس از سالها فعالیت در نهضت، بالاخره نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش ادغام شد و به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمدم.

از سال 1386 که به بندرعباس آمدم به دلیل اینکه کار همسرم (حسین فریدونی) مطبوعاتی بود با مطبوعات آشنا شدم و در کنار شغل معلمی به فعالیت روزنامه نگاری نیز پرداختم و معتقدم معلمی و روزنامه نگاری مکمل یکدیگرند. زیرا رسالت هر دو روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است و همان طور که معلمی شغل انبیاست، خبرنگاری و روزنامه نگاری هم به نوعی شغل انبیاست.

شغل اکثر اصحاب رسانه و روزنامه نگاران نیز در وحله نخست معلمی است و پیوندی ناگسستنی بین این دو قشر وجود دارد. من به نوبه خود فرا رسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار را خدمت خبرنگاران و روزنامه نگاران زحمتکش استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم.

معصومه اکبری مدیر مسئول نشریه صدف