سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امیدواریم مطبوعات جانی تازه بگیرند

 

امیدواریم مطبوعات جانی تازه بگیرند

اولین یادداشت خود را به عنوان مدیر مسئول جدید نشریه صدف با ذکر دو نکته آغاز می کنم. نکته نخست: تبریک به خاطر تحقق حماسه سیاسی ملت ایران است. لازم می دانم حضور حماسی ملت آگاه و حماسه ساز ایران در انتخابات 24 خرداد را خدمت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر حسن روحانی و تمامی ملت همیشه در صحنه تبریک عرض نمایم. این انتخاب شایسته موج شادی و سرور را در سراسر کشور پدید آورد و امید است آغاز فصل جدید همدلی و مشارکت در جهت ساختن ایرانی سربلند و آباد باشد. 

نکته دوم: موافقت هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد با تغییر مدیر مسئولی نشریه صدف است. جا دارد از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و اداره کل مطبوعات داخلی که همکاری و مساعدت لازم را در این زمینه مبذول داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. نشریه صدف که ابتدا با عنوان "ساحل صدف" با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی سرکار خانم فرحناز اسدپور از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد پس از مدتی به "صدف" تغییر نام یافت و صاحب امتیازی و مدیر مسئولی آن نیز به آقای مهندس عبدالحمید دلشاد واگذار شد. این نشریه در طول 9 سال فعالیت خود با فراز و نشیبهایی روبرو بوده و به مدت یکسال هم از انتشار باز ماند. البته افراد مختلفی در این مدت 9 سال با این نشریه همکاری داشته و برای پربار ساختن آن تلاش کرده اند که جا دارد از همه آنها تشکر کنیم. در هنگامی که نشریه تعطیل بود علی رغم نامساعد بودن فضا جهت فعالیت مطبوعاتی، به اتفاق آقای فریدونی جهت انتشار مجدد نشریه با آقای مهندس دلشاد صحبت کردیم چرا که عقیده داشتیم نباید بگذاریم مجوز این نشریه که یک امتیاز برای استان است باطل شود. خوشبختانه مهندس دلشاد از پیشنهاد ما استقبال کرد و ما با اعتبار خودمان انتشار "صدف" را از سر گرفتیم. درخواست تغییر مدیر مسئولی نشریه از سال 1390 ارائه شد و بالاخره اکنون مورد موافقت قرار گرفته است.

فعالیت مطبوعاتی در این موقعیت، بسیار سخت و طاقت فرساست و فقط عشق به این کار باعث شده که ما علی رغم تمام مشکلات، آنرا ادامه دهیم. من خودم آموزگار هستم وگرنه از راه روزنامه نگاری نمی توان امرار معاش کرد. با این حال همیشه به آینده امیدوار بودیم و با روی کار آمدن دولت جدید امید ما نیز بیشتر شده و انشاا... تغییر و تحولی در حوزه اقتصاد و فرهنگ بوجود آید و مطبوعات نیز جانی تازه بگیرند.